Ridning

Ridning på festivalen
På idrætsfestivalen afholdes et ridestævne, hvor du kan ride mod andre på netop dit niveau. Du behøver ikke at have redet stævne før, dog skal du have redet mindst én gang om ugen i min. ½ år. Alle rider på heste, der bliver stillet til rådighed af Frederikshavn Rideklub.

Der er mulighed for deltagelse i ridning på flere niveauer – fra ryttere, der rider skridtprogrammer (evt. med trækker) til ryttere, der behersker skridt/trav/galop. Vi glæder os til se både ”gamle” og nye ryttere ved idrætsfestivalen.

Discipliner
Man kan tilmelde sig dressur og/eller working trail (agility til hest).

Der rides på 3 niveauer:
- Grad A = Skridt, trav og galop
- Grad B = Skridt og trav
- Grad C = Skridt

Hvem kan deltage?
Ryttere, der har redet mindst én gang om ugen i min. ½ år. Der kan max. deltage 25 ryttere i stævnet. Af hensyn til hestematerialet må en rytter max veje 100 kg.

Alle ryttere skal sammen med deres rideinstruktør udfylde en ”rytterprofil” ifm. tilmelding. Dette er et skema, hvor alle vigtige informationer om rytteren anføres, såsom højde, vægt, ridefærdigheder m.m.

Regler
Regelsættet kan hentes her.

Samarbejdsforening og placering på festivalen
Ridning afvikles i samarbejde med Frederikshavn Rideklub.
Donbækvej 21, Frederikshavn

Yderligere information om ridning på festivalen
Karin Lindved, karin.lindved@hjrk.dk