soif2020_hvid_rgb.png

Floorball

Floorball er på verdensplan den hurtigst voksende idræt inden for Special Olympics, og du kan også være med!

Floorball

Floorball på festivalen
Floorball er et spil for alle. De forskellige banestørrelser betyder, at deltagere med vidt forskellige fysisk forudsætninger kan få pulsen op og smilet frem i kampen om den hvide bold med 26 huller.

Discipliner
Floorball afvikles i to rækker:

• 3 vs. 3 række uden fast målmand (kendes normalt som motions- eller minifloorball). Et hold består af 4-6 spillere. Hvert hold har 3 spillere på banen ad gangen. Banen er ca. 20 x 10 meter.
  • 4 vs. 4 række med fast målmand (det officielle Special Olympics-format). Et hold består af 6-10 spillere. Hvert hold har tre spillere og en målmand på banen ad gangen. Banen er ca. 22 x 12 meter.

Kamptiden afhænger af antal tilmeldte hold. Der spilles testkampe lørdag formiddag. Med udgangspunkt i testkampene inddeles holdene i to eller flere puljer, og derefter starter turneringen.

Arbejdsgruppen Special Olympics Floorball og Frederikshavn Blackhawks står for arrangementet, som ud over spændende kampe også byder på mulighed for at møde nogle af Danmarks bedste kvindelige og mandlige floorballspillere fra Frederikshavn Blackhawks - måske kan du udfordre dem i "Speedshooting".

Hvem kan deltage?
Klubber, værksteds- og institutionshold.

Regler
Regelsættet kan hentes her.

Samarbejdsforening og placering på festivalen
Floorball afvikles i samarbejde med Frederikshavn Blackhawks.
Frydenstrand Skole, Abildvej 20, Frederikshavn.

Yderligere information om floorball på festivalen
Carsten Nystrup, carstennystrup@hotmail.com, 3115 1743