Invitation

Parasport Danmark afholder hvert andet år Special Olympics Idrætsfestival, - et idrætsstævne for mennesker med et udviklingshandicap.

Special Olympics Idrætsfestival er

• tre dage med idræt, udfordringer, glæde, socialt samvær, fest og spændende idrætskonkurrencer.
  • er for mennesker med generelle indlæringsvanskeligheder eller udviklingshandicap og er et breddeidrætsarrangement for alle, uanset idrætslig niveau. Deltagerne skal være fyldt 16 år ved festivalens start. Tilmeldingen skal ske gennem en idrætsforening, institution eller lignende, og der skal tilmeldes min. en træner/holdleder/hjælper pr. idræt.
  • mere end blot idræt, idet der er flere sociale og festlige arrangementer knyttet til festivalen.

Special Olympics Idrætsfestival bliver i 2024 afholdt i Frederikshavn den 24.-26. maj.

Det kan du læse om under menupunkterne, hvor du også finder informationer om overnatning, forplejning mm.

OBS på samlet deltagerantal

Af hensyn til den samlede kapacitet, kan det blive nødvendigt at lukke for tilmeldingen før tilmeldingsfristen den 15. marts.

Download plakat til udprint her.
Download invitation til foreninger her.