Oftest stillede spørgsmål

Vi får jævnligt spørgsmål om festivalen, og derfor har vi her samlet en række spørgsmål og svar, som forhåbentlig kan hjælpe jer.

Oftest stillede spørgsmål

Hvem kan deltage?
Special Olympics Idrætsfestival er for mennesker med generelle indlæringsvanskeligheder eller udviklingshandicap og er et breddeidrætsarrangement for alle, uanset idrætslig niveau. Deltagerne skal være fyldt 16 år ved festivalens start.

Vi sørger selv for overnatning, skal vi så betale fuld pris?
Der reduceres ikke i deltagerprisen, hvis man fx ikke benytter skoleindkvartering eller stævnebusserne.

Skal trænere og hjælpere også tilmeldes og betale deltagergebyr?
Trænere, holdledere og hjælpere (min. en pr. idræt) skal tilmeldes på lige fod med idrætsudøverne.

Kan jeg tilmelde mig selv?
Nej, tilmeldingen skal ske gennem en idrætsforening, institution eller lignende, og der skal tilmeldes min. en træner/holdleder/hjælper pr. idræt for at foreningens/institutionens tilmeldinger er gyldige.

Vi sover ikke på skolerne, hvad så med morgenmad?
Morgenmad serveres på skolerne, for dem der overnatter på skolerne.

Vi sover ikke på skolerne, hvad så med transport?
Stævnebusserne har faste køreplaner mellem idrætsfaciliteterne og indkvarteringsskolerne. Yderligere transport er man selv ansvarlig for.

Er der adgang for tilskuere?
Ja, tilskuere er meget velkomne. Se mere her

Fik du ikke svar på det, du søgte?

Så kontakt festivalleder Anette Svejstrup på soif@parasport.dk eller tlf. 20 99 03 44.