Golf

Golf er en friluftssport, der giver mulighed for at opleve det danske vejr, naturen og mange dyrearter, alt imens man får motion og en masse udfordringer.

Golf

Golf på festivalen

I 2024 skal der spilles på en af landets mange dejlige golfbaner, nemlig banerne ved Frederikshavn Golfklub. Ved årets festival vil der være aktiviteter for både øvede golfspillere (dem med DGU-kort) og for letøvede og nybegyndere.

De øvede skal spille en Unified-turnering (makker-turnering) over 18 huller lørdag og en individuel match over 9 huller søndag. Til Unified-turneringen kan man enten medbringe egen partner (makker, som også skal tilmeldes) eller få tildelt en partner fra Frederikshavn Golf Club.

For de letøvede og nybegynderne vil der være instruktion med klubbens trænere, øvelser og konkurrencer om lørdagen, samt en lille afslutningsmatch på klubbens par 3-bane om søndagen. For letøvede og nybegyndere vil der være mulighed for at låne udstyr samt træningsbolde som en del af deltagergebyret.

Discipliner
Øvede:
- 18 hullers Unified-turnering (lørdag)
- 9 hullers individuel match (søndag)

Letøvede og nybegyndere:
- Instruktion, øvelser og konkurrencer (lørdag)
- Par 3-bane match (søndag)

Hvem kan deltage?
Deltagere i Unified-turneringen over 18 huller og den individuelle match over 9 huller skal have DGU-kort eller en tilsvarende udenlandsk licens og et registreret golfhandicap.
Instruktion, øvelser, konkurrencer og par 3-banematch er for alle interesserede uanset færdigheder.

Regler
Der spilles i henhold til DGU's og R&A's regelsæt. Se reglerne her.

Samarbejdsforening og placering på festivalen
Golf afvikles i samarbejde med Frederikshavn Golfklub, Golfvej 1, Frederikshavn.

Frederikshavn Golfklubs bane er beliggende på Lerbæk Hovedgårds arealer i byens nordlige udkant. Den er anlagt i meget smukke omgivelser omgivet af en fredskov, den har mange søer og vandløb, og må betegnes som parkbane. Dog er der enkelte huller, hvor nordvestenvinden kan være i spil. Terrænet er fuldstændigt fladt og derfor let at gå. Banen er en design-perle med flotte greens og mange spændende huller, som alle skal spilles med omtanke på grund af de omliggende søer.

Yderligere information om golf på festivalen
Lone Møller, hovgaard13@gmail.com, 9719 5538